dijous, 17 de febrer de 2011

PLA DE CONSUM DE FRUITA I VERDURA

DIJOUS 17 DE FEBRER DE 2011

COM SABEU A LA NOSTRA ESCOLA S'HA POSAT EN MARXA EL PLA DE CONSUM DE FRUITA I VERDURA.
EL PLA VA COMENÇAR EL DIA 7 DE FEBRER, HA CONTINUAT EL 14 I ACABARÀ EL DIA 21 DE FEBRER.

ELS DILLUNS ES REPARTEIX SUC DE TARONJA I ELS DIMARTS UNA PEÇA DE FRUITA (POMA O PERA).
L'OBJECTIU DE LA CAMPANYA ÉS AFAVORIR UNA DIETA SANA I EQUILIBRADA, PROMOURE EL CONSUM DE FRUITA DE TEMPORADA I FOMENTAR HÀBITS D'ALIMENTACIÓ SALUDABLES ENTRE ELS ESCOLARS.

LA FRUITA I EL SUC SÓN DE MARCA "PRODUCTE LOCAL", MARCA DEL GOVERN DE LES ILLES BALEARS QUE GARANTEIX L'ORIGEN DELS PRODUCTES.

dijous, 13 de gener de 2011

EL REFREDAT PER ALS MÉS GRANS

Què és un refredat?

refredat_escoles1Fem servir el terme refredat per referir-nos a una colla de malalties molt freqüents produïdes per un o diversos virus.


Podríem dir doncs que és una infecció menor d'origen víric que afecta generalment les vies respiratòries, és a dir, el nas i el coll. De vegades, però, la infecció pot arribar a la tràquea i als bronquis. 


En principi, un refredat no presenta més complicacions i dura entre tres i set dies.


Però cal vigilar molt quan qui es constipa és un nen petit, una dona embarassada o una persona gran, perquè un refredat pot obrir la porta a altres malalties més greus.


Un constipat és prou imprevisible. Podríem dir que el constipat es fa l'amo del cos i que aprofita un moment en què les defenses estan baixes.




 Com evitar els refredats?
Hi ha mesures per evitar-lo:
  • Evitar el contacte amb persones que estiguin refredades.
  • Rentar-se les mans sovint i fer servir una tovallola de paper per assecar-se-les.
  • Protegir-se del fred.
  • Evitar ambients molt carregats.
  • Prendre aliments amb vitamina C (taronges, kiwis, mandarines, maduixes, mango, verdures).
  • Prendre aliments làctics.
Tractaments
Quan ja s'està constipat, el millor que es pot fer és triar un tractament que pugui millorar o fer desaparèixer els símptomes, però cap no el podrà curar. 
A més dels medicaments, hi ha unes pautes que poden ajudar a curar-lo:
  • Reduir l'activitat física.
  • Beure abundants líquids, sobretot aigua i sucs de fruita naturals.
  • Estar en ambients frescos i no massa secs. Es poden fer servir essències refrescants com les d'eucaliptus o mentol.
  • No fumar.
  • Mantenir una bona higiene, sobretot si se sua en abundància.

RODOLINS SALUDABLES

<< SI VOLS CRÉIXER I TENIR ENERGIA ALIMENTA'T BÉ CADA DIA >>



<<LA MANDARINA PORTA MOLTA VITAMINA>>

ELS MOCS!

HAS TINGUT ALGUNA VEGADA MOCS? SEGUR QUE SÍ. TOTS ELS INFANTS DEL MÓN ALGUNA VEGADA S'HAN DE MOCAR. ELS MOCS NO SÓN AGRADABLES, SOBRETOT SI DEIXAM QUE ENS CAIGUIN PEL NAS. PERÒ TAMBÉ SÓN MOLT ÚTILS, HO SABIEU?. ENS AJUDEN A NO POSAR-NOS MALALTAT!!!


PER QUÈ TENIM MOCS?
ELS MOCS SÓN UNA ALARMA QUE TÉ EL NOSTRE COS PER AVISAR QUE TENIM UNA INFECCIÓ. NO CAL ESTAR MALALT PER TENIR MOCS. ENS ELS MESOS MÉS FREDS DE L'ANY, UN INFANT POT ARRIBAR A TENIR MOCS 60 DIES SEGUITS.

FORA MOCS!
PER EVITAR QUE ENS EMPIPIN, PODEM SEGUIR UNES PASSES:  - NETEJA BÉ ELS NAS. MOCA'T TANCANT LA BOCA I "BUFANT PER NAS"
- BEU MOLTA D'AIGUA, SUCS I SOPES
- ESTIGUES EN UN AMBIENT HUMIT
- L'AIGUA EN SAL VA MOLT BÉ PER A NETEJAR. QUAN ÉS L'ESTIU ENS VA MOLT BÉ NADAR A LA MAR PERQUÈ DESEMBOSSA EL NAS.


A LES AULES...
NINS I NINES PODEU DUR SEMPRE DINS LA BOSSA O MOTXILLA UN PAQUET DE MOCADORS.

 

dimarts, 26 d’octubre de 2010

RODOLINS SALUDABLES

BENVOLGUDES FAMÍLIES, AQUÍ PODEU PARTICIPAR APORTANT ELS VOSTRES RODOLINS:
AQUÍ TENIU ELS PRIMERS, PER OBRIR BOCA:

<<FES-T'HO MIRAR, LA SALUT ÉS IMPORTANT>>

<<NO HI HA CAP FRUITA SANA COM UNA MAGRANA>>

dilluns, 4 d’octubre de 2010

NOTÍCIES....

HOLA FAMÍLIES!
AQUÍ TENIU UNA DE LES NOVETATS PER AQUEST NOU CURS, UN BLOC SOBRE SALUT ON TROBAREU INFORMACIÓ, ENLLAÇOS, DOCUMENTS.....
ESPERAM LA VOSTRA PARTICIPACIÓ PER ACONSEGUIR QUE SIGUI UN ESPAI ON TOTHOM PUGUI DEIXAR OPINIONS O APORTACIONS INTERESSANTS.
MOLTES GRÀCIES.